Ontdek hoe Cheyns zijn projecten aanpakt...

Elektrische installaties zijn intelligent geworden.

Automatische sturing en intuïtieve bediening hebben voor die kentering gezorgd. Vandaag zijn de mogelijkheden grenzeloos. Om het je als elektro-installateur makkelijker te maken, komt Cheyns met een vernieuwende aanpak die heel toepasselijk Smart+ werd gedoopt. Het idee achter Smart+ waarbij verschillende afdelingen samenwerken om een totaaloplossing te ontwikkelen, klinkt goed in theorie, maar hoe zit het met de praktijk? William Parein en Christine Decrocq leggen uit hoe ze een project aanpakken…

Bekijk 3D Project

[3D Project] Ontdek hoe Cheyns zijn projecten aanpakt...

Voorbeeld van onze aanpak

case01Christine I “Het was onze vertegenwoordiger die me een project had voorgesteld. Tijdens het eerste bezoek heb ik de plannen bekeken maar vooral goed geluisterd naar de klant om zijn verwachtingen te achterhalen.” William I “Eerst wilde de klant een traditionele elektrische installatie met verlichting. Na ook de eindklant te hebben gesproken, zijn we toch overgeschakeld op een domoticasysteem van Niko.” Christine I “Tijdens het gesprek had ik meteen door dat de eindklant verschillende verzoeken had, een duurzame oplossing zocht en bereid was om te investeren. Het moment om de enorme mogelijkheden van home automation aan te kaarten. Als je alles wil regelen met schakelaars, maar er zijn twintig acties, hou ze maar eens uit elkaar. (lacht) Dan biedt domotica een oplossing.” William I “Er waren ook vragen over slimme detectie, want er woonde een kind met een handicap: zo moest het licht automatisch aangaan als je de badkamer binnenkomt. Op dat moment hebben we Niko-domotica voorgesteld, een systeem dat makkelijk te installeren en ook relatief eenvoudig te programmeren is.” Christine I “We hebben een offerte opgesteld en voorgesteld aan de algemene aannemer, de installateur en de eindklant. Op de werf werden dan de technische mogelijkheden en eventuele beperkingen bekeken, om onze studie en offerte verder te verfijnen.”

case02

En dan zit uw job erop?

Christine I “Helemaal niet, want zelfs na akkoord van de klant, communiceer ik graag rechtstreeks met de mensen die onze producten installeren. Om hen te wijzen waarop ze moeten letten.”

William I “Hetzelfde geldt voor automatisatie. Het gebeurt dat de eindklant net iets anders wil, dan moeten we daarop kunnen inspelen. Zo was er een knop om het hele huis te verlichten, maar de klant vroeg of er een vertraging van 3 seconden op de schakelaar mogelijk was, zodat het huis niet direct werd verlicht, telkens de kinderen met de knoppen speelden. We hebben de installateur uitgelegd hoe hij dat moest programmeren. En ook zijn klant was tevreden met de voorgestelde oplossing. Dat is het voordeel van een geautomatiseerd systeem, je kan achteraf makkelijk aanpassingen doen.” Christine I “Weet je, wij zijn gewoon gelukkig als de installateur en zijn klant tevreden zijn. Dat is de beste reclame. Als we goed werk leveren, gaat dat van mond tot mond. Dat is onbetaalbaar.”

Professioneel advies voor een project?

“Persoonlijk contact, daar hechten wij veel waarde aan. Ook in onze sector.”

Contacteer onze specialisten